Bang: dziki zachód, strzelaniny i bandyci

Bang: dziki zachód, strzelaniny i bandyci

Co robi Kasia Balu???

Jeśli to pytanie jest dla was obce znaczy, że nigdy nie graliście w Bang’a grę w klimacie dzikiego zachodu. Gdybym miała wskazać ulubioną grę, na spotkania ze znajomymi byłby to właśnie Bang. Gra ta może w opisie przypomnieć wam popularną Mafię. Jest tak ponieważ Bang czerpie co najlepsze z Mafii dodając jednocześnie do rozgrywki karty mocno ją urozmaicające.

 

Elementy gry

Jestem twoim zastępcą, uwierz mi

W grze dostępne są 4 typy postaci szeryf (max 1), zastępca szeryfa (max 2), renegat (max 1), oraz bandyci (max 3), każda z postaci ma inne zadanie do wykonania w trakcie rozgrywki. Szeryf ma za zadanie pokonać bandytów i renegata, samemu pozostając żywym do końca rozgrywki. Celem zastępcy jest oczywiście ochrona szeryfa, jeśli on wygra razem z nim wygrywa zastępca, nawet jeśli poległ w trakcie rozgrywki. Bandyci, mają bardzo proste zadanie, pokonać szeryfa, gdy to zrobią gra się kończy, a oni wygrywają całą rozgrywkę. Najtrudniejsze zadanie w grze ma renegat, musi on bowiem lawirować pomiędzy szeryfem a bandytami, tak aby doprowadzić do sytuacji, gdy zostanie z szeryfem sam na sam i wtedy go pokona. Jeśli szeryf zginie zanim renegat zostanie z nim jeden na jednego, wygrywają bandyci.  Ktoś mógłby spytać w czym jest tu trudność. Otóż na początku rozgrywki, każdemu z graczy w tajemnicy rozdawana jest jedna karta postaci, tak że inni gracze nie znają tożsamości swoich przeciwników i sprzymierzeńców. Jedyną osobą, która na początku rozgrywki ujawnia swoją tożsamość jest szeryf. To jaką rolę grają inni gracze szeryf musi wywnioskować sam, na podstawie wykonywanych przez nich posunięć. Bang to gra pozorów, gdzie każdy może być potencjalnym przyjacielem lub wrogiem. Czasami może się zdażyć, że jeden z bandytów udając zastępce szeryfa zacznie strzelać do innych bandytów. W tej grze wszystkie chwyty są dozwolone.

dV Giochi DVC 9100 Bang Fourth Edition : No Name: Amazon.pl: Zabawki
Plansza postaci wraz z elementami

Jak grać?

Poza kartą postaci, każdy z graczy losuje jedna zdolność specjalną, której przez całą rozgrywkę nikt nie może go pozbawić. Czasami jest to możliwość uniknięcia strzału, podwójne zadanie obrażeń, używanie kart pudło i bang naprzemiennie i wiele wiele innych. Do tego karta ta decyduje jaką ilość życia posiada na początku rozgrywki dany gracz (od 3 do 5).

Przykładowe karty w grze: od góry po lewo: karta broni, karta specjalna i karta postaci. Od dołu po lewo: Karta specjalna, karta Bang i karta broni

Strzały i pudła

Poza kartami specjalnymi każdy gracz dobiera na rękę tyle kart z talii, ile ma życia. Na początku swojej tury gracz dobiera dwie karty. Wśród nich mogą się znaleźć:

  1. Bang – pozwala nam strzelić do przeciwnika znajdującego się w naszym zasięgu;
  2. Pudło – jest kontrą na Bang;
  3. Indianie – wszyscy gracze muszą rzucić Bang lub tracą życie;
  4. Gatling – Bang, ale na raz we wszystkich innych graczy;
  5. Piwko – pozwala na uleczenie jednego życia;
  6. Saloon - wszyscy gracze się leczą;
  7. Dyliżans i Wells Fargo – pozwalają na dobranie kart;
  8. Sklep – gracz wykłada przed sobą tyle kart z tali ilu jest obecnie graczy, następnie każdy po kolei dobiera jedną kartę;
  9. Kasia Balu – pozwala na losowe wyrzucenie z ręki przeciwnika jednej z kart;
  10. Panika – pozwala na kradzież karty z ręki przeciwnika;

Karty ekwipunku:

  1. Karta broni – pozwala zwiększyć zasięg Bangów, a czasem nawet wykonać więcej niż jeden strzał w turze;
  2. Mustang – oddala nas od przeciwników przez co potrzebują większego zasięgu by nas trafić;
  3. Luneta – zwiększa nasz zasięg strzałów, przez co łatwiej nam trafić przeciwników;
  4. Baryłka – pozwala na uniknięcie strzału;
  5. Więzienie – można położyć je przed jednym z graczy, przed rozpoczęciem swojej tury musi on wyciągnąć kartę z talii, jeśli nie ma na niej znaku serca gracz traci turę;
  6. Dynamit – najbardziej nieprzewidywalna z kart, mogąca trafić zarówno przeciwników, sprzymierzeńców, a nawet samego zagrywającego. Gracz chcąc zagrać dynamit kładzie go przed sobą, w kolejnej turze przed dobraniem kart, wyciąga jedną kartę z talii, jeśli jest nie niej znak od 2-9 pik, gracz traci natychmiast 3 życia. Jeśli mu się uda i nie wyciągnie jednej z wyżej wskazanych kart, dynamit przechodzi do kolejnego gracza, który również przed rozpoczęciem tury musi pociągnąć kartę na dynamit. Dynamit nie zniknie z gry, dopóki ta się nie skończy bądź nie doprowadzi do wybuchu jednego z graczy. To zdecydowanie najzabawniejsza karta w grze.
Bang! (edycja polska) » sklep GryPlanszowe.pl « gry karciane imprezowe -  cena, opinie
Przykładowe karty

Gra idealna dla wszystkich

Jeśli ktoś by mnie spytał dla kogo jest ta gra, bez wahania odpowiem „Dla każdego”. Dosłownie mogą w nią grać dzieci i dorośli, rodziny i przyjaciele, a nawet ludzie przypadkiem poznani w pociągu. Zasady są proste, a gra wciągająca. Do tego element ludzki wprowadzi do rozgrywki intrygę i brak pewności kto jest wrogiem a kto przyjacielem, dzięki czemu grze towarzyszy ciągła ekscytacja i atmosfera spisku. Z całego serca gorąco polecamy!!!