Informacja prasowa

Walczące prowincje - walka o władzę rozpoczęta!

Walczące prowincje - walka o władzę rozpoczęta!
Spis treści:

Wydawnictwo: REBEL
Planowana data premiery: 13 czerwca 2025
Cena do dnia premiery: 142,45zł

Link do gry na stronie wydawnictwa: KLIK

Wstęp

Wciel się w jednego z przywódców wojskowych w burzliwych czasach Sengoku, gdy Japonia pogrążona jest w wojnie domowej! Walczące prowincje to strategiczna gra, w której rywalizujemy o kontrolę nad 11 zamkami. O możliwościach rozmieszczenia wojsk zadecydują kości, ale to karty taktyki i nasze decyzje mogą przechylić szalę zwycięstwa. Gdy bitwy wybuchają jedna po drugiej, trawiąc kraj ogniem wojny, kluczem do dominacji będzie połączenie sprytu z odrobiną szczęścia. 

Zasady rozgrywki

Rozgrywka jest podzielona na 2 etapy: wystawienia i wojny. W pierwszym uczestnicy kolejno rozgrywają tury i zapełniają planszę żołnierzami, aby przygotować się do bitew, które pozwolą wyłonić zwycięzcę w drugiej części gry. Wystawianie żołnierzy opiera się o rzuty kośćmi. Gracz rzuca trzema, a następnie dzieli je na dwie pule: pojedyncza kość określi, ile jednostek może wystawić, a para wskaże obszar, w którym będzie mógł to zrobić.  Zamiast wystawiać żołnierzy gracz może skorzystać z jednej z dostępnych kart taktyki. Umożliwiają one zmianę położenia wojsk i wzywanie posiłków. Gdy wszystkie pionki żołnierzy zostaną wystawione, rozpoczyna się drugi etap gry – wojna, podczas której sprawdzamy dominację w kolejnych zamkach zgodnie z ich numerami. 

Dominacja na danym obszarze zapewnia nie tylko cenny żeton zamku. Oprócz niego zwycięzca otrzymuje też specjalne pionki wsparcia, które może rozmieścić na sąsiednich obszarach, by wzmocnić swoją pozycję w najbliższych starciach. Po rozpatrzeniu wszystkich obszarów gracze sumują wartości zdobytych żetonów zamków. Zwycięży ten, kogo wynik będzie najwyższy.

Podstawowe informacje:

Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 30 minut
Kategoria: strategiczne
Mechanika: kontrola obszarów, rzuty kośćmi, przemieszczanie jednostek

Elementy:

plansza
106 pionków
12 kart taktyki
6 kart daimyō
22 żetony zamków
4 żetony katan
12 kości
instrukcja

Jacek

Fan strategicznych gier komputerowych, Władcy Pierścieni i Więźnia Labiryntu! Stary od urodzenia.

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie artykuły

6 bierze! Byczy Baron

6 bierze! Byczy Baron to niezwykle prosta, a jednocześnie maksymalnie wciągająca gra karciana, w której staramy się pozbyć z ręki wszystkich byczych głów. Wybierz, odkryj, zagraj!...

The Mandalorian: Przygody - Klan dwóch

The Mandalorian: Przygody - Klan dwóch to rozszerzenie inspirowane drugim sezonem serialu o legendarnym łowcy nagród!, w którym wraz z przyjaciółmi wcielacie się w niego oraz jego sojuszników, by walczyć z wrogami i rozstrzygać rozmaite dylematy....