Informacja prasowa

Civolution - egzamin z projektowania cywilizacji

Civolution - egzamin z projektowania cywilizacji
Spis treści:

Wydawnictwo: REBEL
Planowana data premiery: 11 kwietnia 2025
Cena do dnia premiery: 379,95zł

Link do gry na stronie wydawnictwa: KLIK

Wstęp

Kosmiczna kadra Technologicznej Akademii Stworzenia wita Was na najważniejszym egzaminie w dziedzinie projektowania cywilizacji. Tym razem wybraliśmy scenariusz poświęcony istotom humanoidalnym zamieszkującym odosobniony kontynent. Odegracie role lokalnych bóstw, które pozostają w ścisłym związku ze swoją cywilizacją i spróbują poprowadzić ją ku świetlanej przyszłości, rywalizując jednocześnie z innymi bóstwami.

Civolution to złożona gra ekspercka, która wykorzystuje nowatorski system wyboru kości do aktywacji akcji. Udowodnij, że jesteś w stanie w mistrzowskim stopniu opanować swoją konsolę, adaptując ją do zmiennych parametrów środowiskowych oraz różnorodnych praw rządzących chaosem i kreacją. Rusz głową, aby jak najlepiej użyć kości i zagrywać karty, a otworzy się przed Tobą świat strategii i różnych dróg do wygranej. Podczas każdej rozgrywki odkryjesz tylko ułamek możliwości tego wciągającego systemu.

Jak grać?

Rozgrywka w Civolution toczy się na przestrzeni 4 epok, a każda z nich jest podzielona na 8 faz, podczas których pojawiają się nowe karty i cele, cywilizacje dokonują odkryć, a gracze wykonują swoje akcje. 

Każdy z uczestników dysponuje własną konsolą – swoistym centrum cywilizacji, które służy do zarządzania zasobami i akcjami. Rozpoczynamy z identycznymi możliwościami, jednak z czasem będziemy mogli ulepszać wybrane akcje i poszerzać swoje możliwości.Aby aktywować konkretne moduły na konsoli, wykorzystujemy kości. Każda z akcji wymaga kombinacji dwóch konkretnych liczb. Nie jesteśmy jednak całkowicie zdani na los – możemy zmieniać wyrzucone wartości, a także zastępować kości specjalnymi znacznikami. 

Wśród dostępnych akcji znajdziemy te związane z przemieszczaniem się naszych plemion, wzrostem ich liczebności, produkcją zasobów, transportem, eksploracją i innymi elementami zarządzania cywilizacją. Obejmują one też realizowanie celów i przeprowadzanie badań, które pozwolą nam ulepszać nasze konsole. Oprócz indywidualnych matryc gracze mają też dostęp do wspólnej, zrandomizowanej mapy, którą w każdej rozgrywce odkrywamy na nowo. Na wszystkich uczestników wpływają też warunki pogodowe oraz specjalne karty wydarzeń. 

Po zakończeniu 4. epoki gracze zliczają swoje punkty, by sprawdzić, kto zdobył ich najwięcej. Otrzymujemy je zarówno w trakcie gry, jak i po jej zakończeniu, rywalizując z innymi w ramach 9 kategorii. 

Zestaw zawiera:

4 konsole
2 plansze gry
224 karty
8 kafelków terytoriów
24 kafelki obszarów
38 kości
80 pionków plemion
16 pionków osad
12 pionków farm
8 pionków łodzi
200 znaczników
28 dysków
18 żetonów materiałów
12 żetonów 100 PZ
16 żetonów terenów
9 kafelków punktacji
8 kafelków rzędów
60 kafelków modułów
65 czipów celów
25 czipów przychodu
12 czipów atrybutów
znacznik fazy
znacznik pogody
monolit startowy
4 fragmenty ramki
3 woreczki
6 pudełek
8 przegródek
instrukcja
glosariusz
4 broszury ze skrótem zasad
arkusz dwustronnych samoprzylepnych pasków

Podstawowe informacje: 

Liczba graczy: 1-4
Wiek graczy: 14+
Czas gry: 90-180 minut
Kategoria: strategiczne
Mechanika: zarządzanie ręką, drzewka technologii, rozwój cywilizacji

Jacek

Fan strategicznych gier komputerowych, Władcy Pierścieni i Więźnia Labiryntu! Stary od urodzenia.